Varför ditt företag behöver en professionell hemsida!

Många småföretagare tror att verksamheten inte kan dra nytta av att ha en hemsida eller att en webbplats inte ligger inom ramen för din budget. Eller kanske du tror att eftersom du inte använder en dator själv, så gör inte heller dina potentiella kunder det. Dessa är missuppfattningar som i längden kommer att kosta dig betydligt mer än att ha en webbplats med en professionell hemsida på internet. Nedan visar vi några skäl till varför ditt företag behöver en professionell hemsida, oavsett vilken storlek ditt företag har.

Varför ditt företag behöver en professionell hemsida

1. Ditt företag kommer att få TROVÄRDIGHET

Idag, använder fler och fler konsumenter internet för att söka efter produkter eller tjänster som de behöver. Ditt företag kommer att vinna trovärdighet genom att ha en webbplats. Utan en professionell hemsida, kommer potentiella kunder att gå till dina konkurrenter som har det. Om du redan har en webbplats, men kanske en “hemmagjord” variant, är det bättre att ge det ett professionellt utseende, så kommer det att ge ditt företag en mer professionell bild som kommer att inspirera till ännu större förtroende. För hem-baserade företag, är detta särskilt fördelaktigt eftersom du inte har en fysisk butik för att marknadsföra dina produkter eller tjänster.

2. Du SPARAR PENGAR på en webbplats

Som småföretagare tror du förmodligen att du inte har råd med en professionell hemsida, men egentligen har du inte råd att låta bli. Även om kostnaden för att utforma en professionell hemsida varierar, så kostar en webbplats med en professionell hemsida för ett litet företag i allmänhet under 100 kr per månad när det är igång och, i vissa fall, 200 kr per månad, om du behöver mycket utrymme för din webbplats. Jämfört med kostnaden för en tidningsannons, när man betänker den potentiella marknaden som du kan nå med en webbplats, är det ett mycket kostnadseffektivt sätt att marknadsföra ditt företag.

3. Det ger dig möjlighet att hålla dina kunder INFORMERADE

Det är mycket lättare och snabbare att uppdatera information om dina produkter och tjänster på din webbplats än i tryckt material, vilket är ett effektivt sätt att låta dina kunder veta om ankomsten av nya produkter, kommande evenemang, specialerbjudanden, eller några nya tjänster du erbjuder. Till skillnad från tryckta annonser som snabbt blir föråldrade, kan din webbplats alltid ge aktuell information och nyheter.

4. Alltid TILLGÄNGLIG

En hemsida är tillgänglig för både dina vanliga och potentiella kunder dygnet runt, årets alla dagar, och ger kunderna möjlighet att se dina produkter och tjänster även när din butik eller kontor är stängt. Med dagens hektiska livsstil, är detta ett bra försäljningsargument när man gör ett beslut om att köpa.

5. En webbplats gör det möjligt att rikta sig mot en STÖRRE MARKNAD

Oavsett om du tillhandahåller produkter eller tjänster, kommer din webbplats ge en alternativ plats för att sälja dem. Som en återförsäljare, är en webbplats (e-handel) ett bra ställe att sälja dina produkter till en bredare marknad men även tjänster kan göras tillgängliga globalt. Går du i tron att du inte kommer att kunna sälja dina produkter eller tjänster på nätet? Glöm då inte att även bilar och hus säljs på nätet! En försäljning av produkter eller tjänster behöver inte nödvändigtvis ske online på din hemsida, utan den blivande kunden kan ha hittat produkten eller tjänsten på din hemsida och kommer till din fysiska butik för att titta på produkten eller ringer dig om tjänsten dagen efter.

6. Det ger dig ett medium på vilket du kan VISA UPP DITT ARBETE

Oavsett vilken typ av verksamhet du är i, är en webbplats ett bra ställe att visa upp ditt arbete. Genom att inkludera en portfölj eller bildgalleri, liksom omdömen om ditt arbete, kan du visa vad som gör ditt företag unikt.

7. En Webbplats SPARAR TID

Att ge information till dina kunder tar tid, oavsett om det är på telefonen, ansikte mot ansikte, i en broschyr, eller e-post. Med en online katalog kan du ge massor av information om dina produkter och tjänster. När din webbplats med en professionell hemsida är igång, är den tillgänglig för dina kunder på obestämd tid, vilket sparar tid. Och vad är tid? Tid är pengar!

8. Det ger FÖRBÄTTRAD KUNDSERVICE

Kanske säljer du miljövänliga produkter och vill dela tips om hur du återvinner, eller kanske du är en revisor och vill ge dina kunder råd om hur man kan förenkla deras bokföringsmetoder. Genom att inkludera en FAQ sida, lägga till artiklar eller ladda upp nyhetsbrev för att svara på alla dina kunders frågor du kan hålla dem up-to-date. Finns det något bättre sätt att förse dem med mervärdestjänst än genom att dela information på din webbplats.

Några bra tips

Det är en internet-värld idag och världen är på internet. Cirka 80% av konsumenterna använder Internet för att söka efter produkter och tjänster som de behöver innan de gör ett köp. De flesta kunder idag tillträder och söker sig till företag som har en professionell hemsida och kan söka efter företag bara för att upptäcka att du inte finns på world wide web. De flesta av dina konkurrenter har förmodligen redan har en professionell hemsida. Låt dem inte ta dina kunder genom att inte ha en egen professionell hemsida för ditt företag.

Använd andra former av marknadsföring för att främja din webbplats. Endast på egen hand är en webbplats inte ett användbart verktyg för marknadsföring. Vi rekommenderar alltid att du främjar och marknadsför din webbplats genom att inkludera webbadressen på alla dina utskriftsmaterial och brevpapper, såsom visitkort, reklamblad, skyltar, följesedlar och fakturor. Och när du är på nätet eller deltar i andra evenemang, glöm inte att nämna din webbplats för nya möjligheter. Använd utskriftsmaterial för att driva trafik till din webbplats genom att endast ta med viktig information för att fånga uppmärksamheten och få intresse av potentiella kunder och genom att hänvisa dem att besöka din webbplats för mer information. På så sätt kan du minska mängden, storlek och / eller frekvensen av dina trycksaker och därmed minska tryck- och distributionskostnader samt skador på miljön. Läs idéer för att främja din webbplats.

Använd Wordpress CMS för att hantera ditt webbinnehåll. Om du planerar att uppdatera ditt innehåll på en regelbunden basis behöver du kunna uppdatera ditt innehåll snabbt och enkelt.  Vårt CMS val är WordPress som kan anpassas för att passa dina behov och är mycket lätt att använda. Med WordPress CMS får du helt enkelt en riktigt professionell hemsida.

Lägg gärna till en blogg eller nyhetssida på din webbplats. Om dina potentiella kunder ofta frågar dig samma frågor kan du tänka på att lägga ett Frequently Asked Questions (FAQ) sida på din webbplats. Detta kommer inte bara att spara tid genom att du inte behöva upprepa samma svar, kommer det också köra mer trafik till din webbplats och kommer att kunna öka försäljningen av produkter dina kunder inte visste om innan. Om raden av arbete du är i ständigt förändras, och du vill behålla dina kunder up-to-date, kan man lägga till en blogg på din webbplats så att du inte behöver betala en designer eller webmaster för att lägga till ditt innehåll. WordPress är det perfekta verktyget för detta och kan enkelt anpassas.

Integrera sociala medier och video eller fotodelning med din webbplats. Det finns flera orsaker och metoder för att integrera din webbplats med sociala medier och video- eller fotodelningssajter på webben. Med hjälp av dessa platser kan du direkt styra trafik till din webbplats på en regelbunden basis eller när du har något nytt att dela. De inkommande länkarna från högprofilerade webbplatser såsom Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Vimeo, Flickr och nu Google+ kommer att öka din ranking i sökmotorer.

Med hjälp av Linkedin, Facebook, Twitter och Google+ kan du kommunicera med potentiella och återkommande kunder och låta dem veta om kommande evenemang, nya produkter och tjänster, specialerbjudanden och rabatter.

Skapa en professionell profil på Linkedin för att visa dina kunskaper och kompetens för den som söker det du erbjuder.

Skapa en Facebook-sida och lägga upp bilder på senaste arbete eller nya produkter, med länkar till din webbplats portfölj eller produkter sidan.

Skapa en Twitter-profil och lägg till relevanta tips och information med länkar till motsvarande artiklar på din webbplats.

Skapa korta filmer och ladda upp till YouTube för att visa upp ditt arbete eller visa användbara tips för att hjälpa kunder. Inkludera alltid en länk tillbaka till en lämplig landnings sida på din egen webbplats och se till att du inkluderar en uppmaning till handling på den sidan.

Webbohem skapar en professionell hemsida för ditt företag till ett  bra pris! Se vår prislista

Webbplats Design – exempel på färgscheman